הסמכת מדריך/ה מונטסורי לגיל לידה עד 3
ההרשמה לקורס הקרוב ב-20.10 החלה
שריינו מקום כבר עכשיו!

תכנית הסמכת מדריך/ה מונטסורי לגיל לידה עד 3

– תכנית הלימודים נכתבה על בסיס פדגוגיית AMI –

אם גם לך תמיד היה חלום למלא תפקיד משמעותי בחיי הילדים, ולא מצאת את המסגרת המתאימה – הגעת למקום הנכון!

בואי והצטרפי למהפכת החינוך השקטה ולמאות אנשי החינוך שסיימו את לימודיהם אצלנו
במרכז הלימודים המקצועי והמוביל בתחום המונטסורי בישראל!

המהפכה הזאת מתרחשת ממש כאן ועכשיו במערכת החינוך בישראל!

בימים אלה, עוד ועוד גנים ובתי ספר מצטרפים לקהילת מונטסורי בישראל, ולנו יש תכנית שמתאימה בדיוק בשבילך!

תכנית ההסמכה של המכללה לחינוך מונטסורי מיועדת למנהלות גנים, מנהלות מרכזים התפתחותיים, מורות, גננות, מטפלות, צוותים חינוכיים, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, הורים בחינוך הביתי, וכל מי שרוצה להכניס את גישת מונטסורי הייחודית אל תוך המסגרת שלה, ולהיות חלק מ"המהפכה השקטה" אותה התחילה ד"ר מריה מונטסורי לפני למעלה מ-100 שנה.

המכללה לחינוך מונטסורי

קבלת הסמכה של המכללה לחינוך מונטסורי

מדריך/ה מונטסורי מוסמך/ת לגיל לידה עד 3

אשת חינוך יקרה,

השליחות שלך עומדת להתממש ובמלואה וכבר עכשיו!

מסגרות חינוך על פי גישת מונטסורי מאפשרות לך להגשים את החלום, ואת השליחות שלקחת על עצמך, כשיצאת לדרך כמחנכת.

את רוצה ויכולה להיות גורם משפיע בצמיחה ובהתפתחות של כל אחת ואחד מהם,
ולהיות משמעותית בתהליך הפיכתם לילדים עצמאים יותר ומאושרים הרבה יותר.

כן! אני חולמת להיות מדריכת מונטסורי מוסמכת לילדים בגיל לידה עד 3!

להיות אשת החינוך שתמיד רצית להיות, להצליח להגיע לכל ילד וילדה, לסקרן אותם ולאתגר אותם בדיוק במידה הנכונה…

נכון, תמיד הרגשת שליחות עמוקה, אבל במציאות היומיומית את מרגישה שאת לא מגשימה עד הסוף את החלום. את יודעת בליבך שיש דרך אחרת ושאת יכולה לתת יותר. יש בך עוד, אבל את לא מצליחה להשתלט. לא מספיקה להגיע לכולם. איך אפשר? כשבגן יש 30 ילדים עם סייעת אחת או שתיים.

יש דרך אחרת. כל מי שמתחילה לעבוד בשיטת מונטסורי מספרת לנו – "בחיים לא עבדתי כל כך קשה ובחיים לא נהנתי כל כך מהעבודה שלי…" ואחרי כמה חודשים, כולן אומרות – "אני לא מבינה איך הצלחתי לעבוד אחרת. הכל עכשיו יותר פשוט…"

מונטסורי מעשי זה המכללה לחינוך מונטסרי. מה תקבלי בקורס?

  • שיטות שיאפשרו לך  להקדיש תשומת לב עמוקה לכל ילד וילדה (גם אם בגן 30 ילדים)
  • כלים עוצמתיים להעצמה של כל ילד, לחיזוק הבטחון ותחושת המסוגלות העצמית
  • מתודות עבודה ברורות להקניית שפה, חשבון בהתאמה לשלב ההתפתחותי של הילדים, ולאפשר בסיס אקדמי יציב ואיתן

תקבלי את כל הכלים שיאפשרו לך ליישם את שיטת מונטסורי, לבנות ולהפוך את הגן לגן מונטסורי.
תהיי אשת החינוך שתמיד חלמת להיות, ותגשימי את השליחות עליה חלמת, כשבחרת במקצוע שלך.

”כיף במונטסורי, זה לא מותרות

שלכן,

מיכל גבאי, מנכ”לית המכללה

המכללה לחינוך מונטסורי

איך הקורס בנוי?

  • הקורס בן 30 מפגשים, 2.5 שעות אקדמיות כל מפגש, ביניהם 4 התנסויות מעשיות ותצפיות בגן מונטסורי סה"כ, 84 שעות אקדמיות
  • התכנית כוללת קורס בסיס וקורס התמחות לגיל לידה עד 3. קורס הבסיס מתקיים לאורך 14 מפגשים בימי ד', והמשך הלימודים בהתמחות יתחדשו במאי לאורך 16 מפגשים בימי א'. כל התאריכים מפורטים בסילבוס ממש בהמשך עמוד זה
  • הקורס מעשי וכולל משימות לביצוע משבוע לשבוע לרבות התנסויות פרקטיות עם עזרי הלימוד
  • הרצאות מפי המרצות המובילות בגישת מונטסורי בישראל
  • 3 מפגשי התנסות בגני מונטסורי במרכז הארץ, התאריכים מפורטים בסילבוס בהמשך העמוד
  • הקורס יתקיים בכיתה וירטואלית ב zoom – לחיצה פשוטה על לינק ואתם מחוברים כמשתתפים פעילים
  • משוב אישי לכל משתתפת
  • חוברת קורס מקיפה תומכת למידה
  • שיעורים מוקלטים, כך שניתן לצפות בהקלטות גם שנה מתום הקורס
  • קבוצת וואטסאפ פעילה להתייעצויות ושאלות- גם במהלך הקורס וגם לאחר סיומו!
  • בתום הקורס תקבלי תעודה מקצועית של מדריך/ת מונטסורי מוסמכת לגיל לידה עד 3

המכללה לחינוך מונטסורי - המובילה והמקצועית בישראל!

המכללה לחינוך מונטסורי הוקמה בשנת 2010, ומאז ועד היום הכשירה מאות נשות ואנשי חינוך, הורים ואנשי ונשות מקצוע, על פי גישת מונטסורי, ומלווה פדגוגית גנים ובתי ספר ברחבי הארץ.
המכללה נוסדה ומנוהלת מקצועית על ידי מיכל גבאי, בעלת ניסיון רב שנים בחינוך על פי גישת מונטסורי, ומנטור מונטסורי מוכרת בישראל.
רק אצלנו תקבלי את הכלים המעשיים, שיאפשרו לך ליישם את גישת מונטסורי אצלך בגן!

כל המרצים והמרצות במכללה הינן מובילות בתחום החינוך בישראל.
כולם בעלי ניסיון מעשי בהובלת גן מונטסורי בפועל לצד ידע אקדמי מעמיק ותעודות בינלאומיות מטעם AMI, לרבות ליווי פדגוגי לפתיחת גנים ובמשך שני עשורים לפחות. אנו גאים להוביל את חוד החנית של תחום המונטסורי בישראל.

תכנית זו של המכללה מהווה מקור הידע וההתנסות הרחבים ביותר בתחום המונטסורי, ומקנה תעודה מקצועית של מדריך/ה מונטסורי מוסמך/ת.

הידעת? ממש לפני עידן הקורונה, המכללה הסמיכה 4 גני עירייה מונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשל"צ (לכתבה המלאה איך עשינו את זה כאן), ועשרות גנים מונטסוריים פרטיים ברחבי הארץ, לרשימת הגנים המלאה לחצי כאן.

הצטרפי למהפכת המונטסורי בישראל!

הכניסי משב רוח של עניין ואתגר לילדים בגן ולך כאשת חינוך, תחת השליחות הכל כך חשובה שלך 🙂

המכללה לחינוך מונטסורי
המכללה לחינוך מונטסורי

תכנית הסמכת מדריך/ה מונטסורי לגיל לידה עד 3
הוא הקורס המקיף והמקצועי ביותר בארץ.
30 מפגשים פרקטיים, מלווים בהדגמות ובהתנסויות


כמה עולה?

10 תשלומים של 830 ש"ח

סה"כ 8,300 ש"ח

(ומבלי לתפוס ממסגרת האשראי)

מתי?
מתחילים ב 20.10.2021 – ההרשמה בעיצומה!

השאירי פרטים כאן להרשמה

ואפשר גם להרים טלפון –

טלפון לעדנה שגיא רכזת הקורסים:

 054-3937335

 

קבוצת וואטסאפ של ההדרכה (ממשיכה להיות פעילה גם לאחר סיום ההדרכה)

משוב אישי ומותאם לכל משתתף ומשתתפת

קו טלפוני ישיר להתייעצויות עם מדריכות הקורס

סילבוס הקורס?

המשיכי לקרוא- זה ממש פה 🙂

המכללה לחינוך מונטסורי

היי, אני מיכל גבאי – בעלים ומרצה ב"מכללה לחינוך מונטסורי"- החברה הגדולה בישראל להכשרת הורים וצוות מקצועי לחינוך בשיטה המונטסורית.

אני מזמינה אותך להצטרף למאות ההורים שכבר עברו את הקורסים להורות בגישה המונטסורית וגילו את העולם החדש של הורות אחרת, נעימה יותר, מעצימה יותר, והכי חשוב – כייפית ממש! 

כי במונטסורי, כיף זה לא מותרות 😉

הנה טעימה – מה מחכה לך בהסמכה?

איך לומדים חשבון במונטסורי?

העברת חרוזים בפינצטה

מהי סלסלת סיפור?

עם סיום הקורס תקבלי תעודת הסמכת מדריך/ה מונטסורי לגילאי לידה עד 3

וזאת בכפוף לדרישות האקדמיות של הקורס:

  1. תיעוד עצמי של המשימות שיינתנו במפגשים בגן ויצירת אלבום דיגיטלי המתעד את התרגילים והשיטות שתלמדי.
    (זה הולך להיות כלי עזר נפלא בהמשך הדרך)
  2. קיום תצפית בגן מונטסורי (בכפוף ליכולת הגן לקבל אותנו לתצפית)


והכי חשוב לזכור:
"מונטסורי זה לא יעד, זו דרך!"  מיכל גבאי 

 הכירי את השיטה לחינוך מונטסורי – 

את עומדת להתרגש…

לפני למעלה ממאה שנה פיתחה מריה מונטסורי שיטת חינוך, המאפשרת לילד התפתחות וגדילה כיוצר, כיצרן וכאינדיבידואל עצמאי. מרחב הלמידה של הילד שם דגש על עזרי לימוד ייחודיים – מבוססי משחק.

גישת מונטסורי היא חוד החנית של החינוך העולמי, ומאפשרת לכל ילדה וילד להתפתח ולגדול כיוצר, כיצרן וכאינדיבידואל עצמאי.
במרחבי הלמידה של הילדים שמים דגש על עזרי לימוד יחודיים מבוססי משחק, ומורות, גננות ומטפלות מאפשרות למידה עצמאית ומעניקות לילדים כלים שמעצימים אותם.
גישת מונטסורי מטפחת ילדים, תוך עידוד חשיבה יצירתית, כדי שיהיו אנשים סקרנים, בעלי עמוד שדרה רגשי חזק וכישורים חברתיים מפותחים.
זוהי הגישה החינוכית היחידה, המבוססת על מחקרי התפתחות של ילדים, ומותאמת לאופן הטבעי בו ילדים מתנהלים ולומדים על עצמם ועל העולם. זו גם גישה חינוכית יחודית, שמקנה לילדים בסיס לימודי איתן, ובזכותו הם ידעו לרכוש ידע לכל אורך חייהם.

הידעת?
לא מעט אנשים שעיצבו את חיינו במאה ה-20, כמו מארק צוקרברג מייסד Facebook, או לארי פייג' וסרגיי ברין מייסדי Google, התחנכו בילדותם בגישת מונטסורי.

המכללה לחינוך מונטסורי

מוכנה?

פירוט הסילבוס המלא –

מה מחכה לך בכל מפגש?

את הקורס מלווה קבוצת וואטסאפ של כל המשתתפות – יהיה כיף:)
כל מפגש מוקלט!  יום לאחר כל מפגש, תקבלי לינק ישירות לוואטסאפ את הקלטת המפגש לצפייה ישירה

מפגש 1

20.10.21 – יום ד' – 20:30-22:30 מפגש היכרות פרונטלי

יוצאים לדרך!

המפגש הראשון יוקדש להיכרות עם המכללה לחינוך מונטסורי, נכיר את צוות המרצות ואת כלל משתתפי ומשתתפות הקורס.

במפגש זה נעמיק בציפיות הקורס מטעם הסטודנטים, לצד דרישות הקורס והבנה של אופן ההתנהלות במהלך הקורס ובסיומו – תחילת דרככם/ן כמדריכים ומדריכות.

ההנאה מובטחת!

מפגש 2

27.10.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

רגע רגע, נעבוד?

 לא! במונטסורי הלמידה קורית מעצמה. 

אנחנו הולכים לשחק ולהנות:)

המפגש השני מוקדש לאישה שבזכותה אנחנו כאן –  דר' מריה מונטסורי.

נסקור את חייה ופועלה ותראו שיש קשר הדוק בין ההסטוריה שלה לשיטה שפיתחה.

שיטת החינוך המונטסורית היא למידה אחרת – שיטה בדוקה, מגובת מחקרים ומוכחת, המאפשרת לילדים לסגל עמוד שדרה רגשי חזק ותחושת מסוגלות עצמית.

במפגש הזה נשכח מכל מה שהכרנו על חינוך, נעשה לעצמנו ריסטרט ונתחיל לשאול שאלות. 

  • נבין איך למידה ותצפית מגלות לנו עולם שלם שלא הכרנו

  • דרך הגישה שלה, אנחנו נראה שאפשר ללמוד בלי ללמוד בכלל, על ידי תרגילי משחק והפעלות

כי מה ילדים יותר אוהבים מאשר לשחק? אז למה לא ללמוד על הדרך? 

מפגש 3

3.11.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

במפגש זה נלמד 2 נושאים עיקריים:

בחלק הראשון, נלמד מהם מאפייני הילד ואיך הם באים לידי ביטוי בכל תקופת זמן מהילדות ועד לבגרות

מריה מונטסורי קראה לזה – "מישורי התפתחות"

מישורי ההתפתחות מספרים לנו על תקופות זמן מוגדרות, של שלבי התפתחות הילד.
לכל תקופת זמן כזו, מאפיינים שונים וד"ר מונטסורי אפילו הגדירה אותן כ"סדרה של לידות מחדש"
אם נכיר ונזהה את מישורי ההתפתחות, נדע בדיוק למה הילד זקוק בכל גיל ורק כך נוכל להתאים עבורו – סביבה מיטבית של תרגילים, משחקים, תחומי דעת ועוד.

בחלק השני, נתחיל לדבר גם על סידור סביבת הגן/הקליניקה.
למה נכון להוריד עומס וגירויים, מה זה "איחסון שקט" ואיך הסביבה משפיעה על הילד.
למעשה, ממש כאן – אתן מתחילות לעבוד וליישם בשטח. הגן או הקליניקה שלכן, יקבלו מהפך! תראו מיד איך פתאום מזדמנת לילדים אפשרות הבחירה, מתעוררת הסקרנות ובאה לידי ביטוי העצמאות.

מפגש 4

10.11.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

"הסימן הגדול ביותר להצלחה של מורה הוא לומר: עכשיו הילדים עובדים כאילו לא הייתי קיים"

גם הפעם, המפגש מתחלק לכמה נושאים:
בחלק הראשון, נדבר על התכונות שאפשר לראות בכל ילד מראשית דרכו. הן כל כך ברורות שאפשר ממש להשתמש בהן לטובתו.
מריה מונטסורי קראה להן – "נטיות טבעיות" והן קיימות בכל אדם.

בחלק זה נלמד על:
הנטיות הטבעיות לסדר וארגון, התמצאות ועצמאות
נמשיך את הלמידה על סביבת הגן/הקליניקה
נראה איך הנטיות הללו מתחברות באופן ישיר לסידור הסביבה לפי צרכי הילד

בחלקו השני של המפגש, נלמד איך הסביבה יכולה "לדבר" עם הילד ולהסביר לו, מה עושים בכל מקום, מבלי שנתערב בכלל.
ניצור פינות מוגדרות כמו: פינת שתיה, פינת התלבשות, פינת קריאה, פינת אכילה ועוד.
בסופו של דבר, נתבונן בילד נעזר בנו פחות ופחות, לומד את סביבתו ומתחיל להתנהל באופן בטוח ועצמאי לחלוטין.
ובחלקו השלישי של המפגש – איך אפשר לעבור יום בגן בלי יצירת אומנות?
נדבר על החומרים והכלים האומנותיים
איך מגיבים ליצירה של ילד
מה חשוב לו לקבל מאיתנו
איך נעצים אותו, בכבוד, כנות ושיקוף

מפגש 5

17.11.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

בחלק הראשון, נמשיך ללמוד על הנטיות הטבעיות

(יש 14 ואתן תגלו שהן קיימות בכולנו)
וכבר למדנו שאת הנטיות הטבעיות עלינו להכיר, לאפשר להן לבוא לידי ביטוי ולנצל אותן, במובן הטוב של המילה 🙂

ומיד אחר כך, התכוננו להתרגש 🙂 החל מחלק זה של המפגש, נתחיל לצלול לתחום הליבה של קורס הסמכת הבסיס – כישורי חיים!
נלמד מהו “תרגיל מונטסורי”? איך בונים תרגיל תואם גיל במטרה לעודד למידה, התלהבות, התרגשות ושיתוף פעולה
נכיר סוגי תרגילים רבים ושונים מתחום הטיפול בסביבת הגן/הקליניקה
במפגש זה תגלו עד כמה שיטת החינוך המונטסורית מותאמת לכל ילד – הרי הסכמנו כבר שכל הילדים מעדיפים ללמוד תוך כדי משחק והנאה.

 

מפגש 6

21.11.21 יום א' – התנסות מעשית בגן – 17:30-20:00

לאורך היום נכיר את סביבת הגן המונטסורי – חלוקת פינות העבודה והעזרים

נעבוד פיזית עם עזרים מונטסורים בגן, תוך הדרכה צמודה של צוות המכללה.

נוכל להתרשם מהסידור הייחודי של הגן, מהאפשרות העצמאית של הילדים להתנהלות, נציג סימולציות, הפעלות ותרגילים בגן.

מפגש 7

24.11.21 יום א' – 20:30-22:30 ב zoom

איך מלמדים מישהו ללמוד לבד?

במפגש זה נדבר על 'אמנות ההדגמה'!

רגע לפני שמציגים לילד תרגיל, כדאי שנדע קודם אנחנו – איך בכלל מדגימים תרגיל?

  • מה עלינו לדעת לפני, תוך כדי ואחרי כל תרגיל?
  • איך נתמודד עם התנגדות?
  • מאילו מוקשים להיזהר? 
    על מה לשים דגש? 

נדבר על ה-כל!

וכבר עכשיו, נדגים תרגילי שליטה בתנועת היד, כבסיס לפיתוח מוטוריקה עדינה ונקנח בטיפוח החי והצומח בגן/בקליניקה

מפגש 8

8.12.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

המפגש החמישי מוקדש לתפקידכם.ן כמחנכים.ות וכמטפלים.ות.

דמיינו כיתה, של כ35 ילדים, עובדים, לומדים, חוקרים, משוחחים…
עכשיו דמיינו אותה, בשקט… מצליחים?
המפגש הזה מוקדש כולו להרגלי החיים בגן/בקליניקה

  • התנהלות בזמן הארוחה או בזמן החצר
  • התנהלות בזמן עבודה או משחק
  • אומנות הלימוד, או במילים אחרות – איך יוצרים הרגלים, הרמוניה וזרימה בכיתה

 

נגלה לכם.ן כאן, שזה לגמרי אפשרי. גם בכיתה של 35 ילדים. ויותר.

מפגש 9

15.12.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

כישורי אוכל נשמע כמו משהו שילדים יכולים לעשות?

בהחלט כן! למעשה, ילדים נולדים כריזמטיים, יוזמים, עוזרים… כל מה שנותר לנו, הוא רק לאפשר להם לעשות את כל מה שהם רוצים באופן טבעי. 

כן, נארגן להם סביבה בטוחה, כן, נארגן להם כלים מתאימים וכך בעצם נאפשר לילד לפרוץ עם כל מה שכבר קיים בתוכו ונתרום לתחושת ההצלחה שלו.

במפגש זה נתמקד בתרגילים מגוונים:

  • שליטה במוטוריקה גסה, בכישורי אוכל
  • תרגילי טיפול וטיפוח הסביבה באמצעות פעילות ומשחק

 

כיף, זה כאן!

וגם, נלמד איך בונים סדר יום בגן.

מפגש 10

19.12.21 יום א' התנסות מעשית בגן 17:30-20:00

לאורך היום נכיר את סביבת הגן המונטסורי – חלוקת פינות העבודה והעזרים

נעבוד פיזית עם עזרים מונטסורים בגן, תוך הדרכה צמודה של צוות המכללה.

נוכל להתרשם מהסידור הייחודי של הגן, מהאפשרות העצמאית של הילדים להתנהלות, נציג סימולציות, הפעלות ותרגילים בגן.

מפגש 11

22.12.21 יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

משחק הדרך של ילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם

"יש לי, יש לי שתי ידיים…"


הגיע הזמן שנדע איך לשפר את השליטה בתנועת היד כך שיתאפשר לילד לבצע פעולות יומיומיות מורכבות יותר כמו: העברת נוזלים/מוצקים מכלי לכלי, מזיגה, מיון ועוד.


ולמה בכלל לדעת למיין?

כי באמצעות תרגילי מיון, נוכל להבין איך פעולה זו מקשרת בין כישורי חיים לתחומי הדעת השונים, ולמעשה מהווה הכנה לתחומים דידקטיים כמו: חשבון, שפה, מדעים ועוד.
מנקודת מבטו של ילד, ביצוע פעולה השייכת לכאורה לעולם המבוגרים, זה אושר עילאי!
כי עבורו, אין שום דבר בעולם הדומה לתחושה הכל כך עוצמתית הזאת – הצלחה.

מפגש 12

29.12.21 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

במפגש הזה, לראשונה, הפוקוס עובר אלינו, המדריכים והמדריכות.

עד עכשיו, כל הפוקוס והמפגשים היו על הילד/ה.
יצרנו עבורם סביבה מדברת ומשתנה, תרגילים מתאימים שיהוו עבורם הבסיס לעצמאות ולהבנה אינטלקטואלית מעמיקה.
במפגש זה נלמד:

  • איך לבצע מעקב ותצפית על הילדים, לנתח ולהסיק מסקנות ובמקביל איך לא לשכוח את תפקידנו המשמעותי בחייהם
  • מה עלינו לעשות ולא לעשות, איך במקום לומר "לא!" נסביר "איך כן"

 

כי הילדים לומדים הכל מאיתנו. אנחנו הדוגמא והמופת שלהם.
אנחנו נלמד איך להיות בעצמנו, כל מה שאנחנו רוצים שהם יגדלו להיות.

מפגש 13

5.1.22 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom 

רב תרבותיות כחלק מתכני הלימוד המונטסורי

“כולם מדברים על שלום, אבל אף אחד לא מחנך לשלום. אנשים מחנכים לתחרותיות, וזוהי תחילתה של כל מלחמה. כשנחנך לשיתוף פעולה ולאחדות, ביום ההוא נחנך לשלום.” מריה מונטסורי

הידעת?

מריה מונטסורי היתה מועמדת 3 פעמים לפרס נובל לשלום, על תכנית לשלום שפיתחה ביחד עם גנדי.

חינוך לשלום – המפגש המסכם לקורס הבסיס של תכנית ההסמכה.

תכנית לשלום, מכוונת ומלמדת את הילד טכניקות של הרגעה עצמית, והשגת אהבה והערכה לעצמו.
כשישנו עמוד שדרה רגשי יציב וחזק, הרבה יותר קל לו לבנות כישורים חברתיים ולחוש שלום וביטחון קודם כל, בתוכו.

חינוך לשלום מאפשר הגברת מיומנויות כישורים חברתיים ופתרון קונפליקטים
נתרגל ביחד סימולציות ונבין מהו תיווך לשלום, בין ילד לחברו
נדבר על מודעות עצמית, חברתית ותרבותית ונגדיר מהו שלום בתוכי
נסביר מהי “פינת השקט הפנימי”, כיצד לייצר אותה בקלות (ולמה פינה כזו, כל כך חשובה)

מפגש 14

12.1.22 – יום ד' – 20:30-22:30 ב zoom

עכשיו, כשאתן מכירות את בסיס הגישה, איך תתווכו מונטסורי לצוות המקצועי שלכן ולהורים?

אפשר בכלל להסביר מה זה 'מונטסורי' בשעה? בשעתיים?

במפגש זה נערך לשיחות עם הורי הגן או הורי הילד במפגש הפרטי בקליניקה

נלמד איך ליצור אוגדן מעמיק על כל ילד שילווה אותו לאורך כל השנה או הטיפול
עשרת הדיברות של המדריך המונטסוריאני
נתרגל באופן מעשי איך לרתום את ההורים לשיתוף פעולה ונבין למה כל כך חשוב שההורים יהיו חלק מתהליך מתמשך

אנחנו נבין, שאפשר להסביר מה זה 'מונטסורי' בשעה, או ברבע שעה או אפילו בשיחת מעלית – ונלמד לעשות זאת.

כך שבפעם הבאה שישאלו אתכם.ן: "מה זה בעצם המונטסורי הזה?" – תדעו לענות

תכנית הסמכת מדריך/ה מונטסורי לגילאי לידה עד 3
הוא הקורס המקיף והמקצועי ביותר בארץ.
30 מפגשים פרקטיים, מלווים בהדגמות ובהתנסויות


כמה עולה?

10 תשלומים של 830 ש"ח

סה"כ 8,300 ש"ח

(ומבלי לתפוס ממסגרת האשראי)

מתי?
מתחילים ב 20.10.2021 – ההרשמה בעיצומה!

השאירי פרטים כאן להרשמה

ואפשר גם להרים טלפון –

טלפון לעדנה שגיא רכזת הקורסים:

 054-3937335

 

מפגש 15

8.5.2022 – יום א’ – 20:30-22:30 

בואו נעשה פה סדר יום

אחרי שלמדנו ותירגלנו בעצמנו פעילויות ותרגילים שונים, הגיע הזמן להבין איך כל זה משתלב במהלך היום בגן. 

  • איך מתחילים את היום?
  • מתי משלבים זמן משחק ותירגול? 
  • איך עושים נכון מעברים בין פעילויות בגן?

יחד נענה על כל השאלות ונבנה לוח זמנים תואם גיל.

אחרי שבנינו סדר יום – איך מתמודדים עם שינויים בלתי צפויים?

אנחנו הרי יודעים, שעם ילדים, לא תמיד הכל קורה לפי התוכנית, ולכן כדאי שנדע איך מתמודדים בביטחון עם שינויים ונזרום בצורה נעימה ליום משתנה.

מפגש 16

15.5.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

"מותר לשחק עם אוכל…"

על פי הגישה המונטסורית, המזון הוא הבסיס – לא רק לבריאות הגוף והנפש אלא גם ליצירת דפוסי חשיבה ופעולה לחיים.

כאשר ילד שותף מלא בהכנת האוכל, עריכת השולחן ושטיפת הכלים, יש לאוכל – משמעות! היא גדולה ורחבה יותר מפעולת האכילה עצמה (ותופתעו לגלות, כמה צעירים הילדים…)

הילד לומד את העדפותיו, חוקר את המזון עוד בשלב ההכנה, לומד להקשיב למנגנוני הרעב והשובע הפנימיים שלו ומעל לכל, הטקסיות! בזכות הטקסיות, החוויה מיוחדת, מהנה ומתקיימת בה למידה משמעותית עבור הילד. לזה אנחנו קוראים – כישורי אוכל.

מפגש 17

22.5.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

קורס לקטנטנים-התמודדות עם שינויים

חיתולים, מוצצים ומה שביניהם…

שלב מאתגר? אז זהו, שבדרך המונטסורית זה קל.

גמילה פירושה עצמאות וערך זה עומד לנגד עינינו בבסיס הגישה המונטסורית.

נלמד יחד שגמילה ממוצץ וחיתולים, היא תהליך מתמשך. היא לא מתרחשת ביום אחד. 

נגלה לכם כאן, שדרושה הכנה ועם הכלים הנכונים, הגמילה תתרחש בצורה נעימה לכל הצדדים.

  • נדע איך לזהות אם הילד מוכן לגמילה ונבין שכל תהליך של שינוי דורש אנרגיה ומוטיבציה פנימית
  • נלמד איך להעצים את הילד ולעודד במקום לשבח

כך, נגיע לשלב הגמילה כאשר הילד מוכן, בשל ובעל מוטיבציה לשיתוף פעולה.

 

מפגש 18

29.5.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

נימוסין והליכות הן חלק בלתי נפרד מההתנהלות בגן ובחיי היומיום

במהלך יום בגן, יכולים להיווצר מצבים בהם הילדים חווים קושי אחד מול השני.

התפרצות לדברי האחר, השתלטות על משחק השייך לאחר, נשיכות ואפילו מכות.

  • נלמד איך ליצור בסיס רגשי יציב התורם ליכולת של הילד ליצור קשרים וכישורים חברתיים ולהתנהל בעולם בביטחון, מול חברי הגן ומחוצה לו, מול מבוגרים ממנו והכי חשוב – מול עצמו
  • נבין איך מתווכחים מצבים בין ילדים בגן, מתי להתערב ומתי לאפשר להם למצוא את הפתרון בעצמם
  • נלמד להציג לילדים פתרון מצבים מורכבים ע"י סימולציות פשוטות ונראה, תוך כדי תנועה, איך היחסים ביניהם משתנים לטובה, מתחזקים ומתמלאים בכבוד ואהבה

 

במפגש זה נלמד גם איך חוגגים ימי הולדת בגן על מה נשים דגש, איזו חוויה נרצה ליצור, ואילו תרגילים נכין מראש ליום מיוחד ומהנה.

מפגש 19

12.6.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

משחק הדרך של ילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם

תקופות רגישות אלו תקופות ביולוגיות, בהן לכל ילד יש תחומי חקירה ועניין.

אם נדע לזהות את התקופות, נוכל לתת להן מענה ולנצל את חלון ההזדמנויות הנגלה בפנינו להעצמה והתחזקות.

  • נכיר את המושג “הורמה” – המנוע הפנימי של הפעוט, הדוחף אותו לעשות פעולות מסוימות ויהי מה, גם אם אמרנו "לא!" 
  • נבין איך להתייחס ברגישות להתנגדות הפנימית שלו

ברגע שנבין למה זה קורה, נדע להתייחס להתנגדות בכבוד והבנה ולרתום את הילד לשיתוף פעולה ופתרון.

מפגש 20

19.6.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

התפתחות השפה היא תחום מרתק! למידת השפה מתחילה עוד כשהעובר שומע קולות וצלילים ברחם אימו
מדהים, נכון?
ראשית, נלמד מהי קדם שפה.
  •  כיצד מבינים את התינוק עוד לפני שהוא מדבר
  • כיצד מענה נכון תומך בהתפתחות היכולת השפתית של הילד
  • נתחיל לקרוא ספרים? בהחלט כן! נלמד כיצד להתאים ספרים לגיל הילד ולשלב ההתפתחותי שלו
הכי חשוב – כיצד להפוך את זמן הקריאה לזמן איכות, היוצר קשר רגשי עמוק יותר ומבסס את התקשורת של הילדים איתנו ועם העולם האנושי סביבם
בשלב זה, נבין איך הכנה מוקדמת של איברי הגוף קשורה באופן ישיר למוכנות של הילד ללמוד.
נתחיל עם הכנת הלב, הפה והאוזן.

מפגש 21

26.6.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

"היד, היא כלי האינטליגנציה של האדם" דר' מריה מונטסורי

במפגש זה נמשיך עם הכנת האיברים והפעם – העין והיד.

  • נבין איך הכנת העין משפרת את התפיסה החזותית והיד, בשיתוף פעולה מדהים, מיישמת את מה שהעין תופסת והמוח לומד
  • נעבוד על אבחנה חזותית, התאמת כרטיסיות, מציאת הבדלים ועוד
  • נסכם את הכנת האיברים ונראה איך הכנתם המוקדמת תורמת ליישום כל תחומי הדעת הבאים

מפגש 22

3.7.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

תתכוננו להתאהב בחשבון!

כן, כן…גם אם מעולם לא התחברתן למקצוע, תגלו שבמונטסורי, עולם החשבון הוא עולם מרתק ומהנה.

  • באמצעות משחק נלמד כיצד לתווך היכרות עם מספרים עד 10. 
  • נלמד כיצד לתווך בקלות ספירת מספרים והבנה כמותית מאחורי המספר.
  • נבין מהם שלבי ההבנה הכמותית: כמות, ספרה מייצגת, מהו תרגיל מוחשי ותרגיל מופשט ונגלה איך בעזרת משחקים פשוטים, ניתן להבין את העקרונות הבסיסיים של ספירה וזכירת סדר המספרים. 

 

יהיה מעניין לראות איך הילדים (ואנחנו) מתאהבים בחשבון.

מפגש 23

התנסות מעשית בגן מונטסורי – תאריך המפגש יקבע בהמשך 17:30-20:30

התנסות מעשית בגן מונטסורי

לאורך היום נתרגל פיזית עבודה עם העזרים המונטסורים החושיים בגן, תוך הדרכה צמודה של צוות המכללה.

מפגש 24

17.7.22 – יום א’ – 20:30-22:30

קורס לקטנטנים-ילד בונה מגדל קוביות מעץ

הכרות והדגמה עם העזרים המונטסוריים הייחודיים מתחום הדעת- חושים

בחלק זה, תחשפו לתכנים מקצועיים מוקלטים, לצד הדרכה צמודה שלנו. באמצעות הסרטונים תבינו כיצד יש לעבוד עם כל עזר מונטסורי ייחודי, ואיך נכון להדגימו לילדים.

 

מפגש 25

24.7.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

גלילים עם ידית מונטסורי עבודת חושים

הכרות והדגמה עם העזרים המונטסוריים הייחודיים מתחום הדעת- חושים- המשך

בחלק זה, תחשפו לתכנים מקצועיים מוקלטים, לצד הדרכה צמודה שלנו. באמצעות הסרטונים תבינו כיצד יש לעבוד עם כל עזר מונטסורי ייחודי, ואיך נכון להדגימו לילדים.

העזרים שנכיר: הקדמה לתחום החושים, קופסאות הצבעים, קופסאות המרקמים, גלילי שמע, גלילי לחץ, לוחיות ולוחות מגע, לוחיות טרמיות, לוחיות משקל, בקבוקוני טעם, בקבוקוני ריח, גלילים עם ידית, גלילים בלי ידית

מפגש 26

31.7.22 – יום א’ – 20:30-22:30

מיכל גבאי מדריכה מונטסורי

הכרות והדגמה עם העזרים המונטסוריים הייחודיים מתחום הדעת- חושים- המשך
בחלק זה, תחשפו לתכנים מקצועיים מוקלטים, לצד הדרכה צמודה שלנו. באמצעות הסרטונים תבינו כיצד יש לעבוד עם כל עזר מונטסורי ייחודי, ואיך נכון להדגימו לילדים.


העזרים שנכיר: המגדל הורוד, המנסרה החומה, קובייה בינומית, קובייה טרינומית, מוטות אדומים

מפגש 27

7.8.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

קורס לקטנטנים-לאיזה הורה מיודע הקורס. אם ותינוק

לומדים תוך כדי תנועה

רבות דובר על חשיבות התנועה, במפגש זה נבין עד כמה.

ילדים לומדים דרך תנועה, הם אוהבים לנוע ועלינו לאפשר להם להשתמש בכל הכלים הפיזיים העומדים לרשותם.

כך הם לומדים מה הגוף הפיזי שלהם מסוגל לעשות, לומדים מתי עליהם להתנהל בצורה עדינה ומחושבת ומתי לרוץ, לקפוץ ולטפס.

  • נבין איזה סוג תנועה מתאים בסביבת הגן ואיזה מחוצה לו – בסביבת החצר
  • מהי "הליכה על הקו" ואיך היא תורמת למיקוד, ריכוז ושליטה
  • נגלה, שסוג התנועה משפיע על הקשב והריכוז שלהם, הגנה על גופם ועל חבריהם ומעניק להם ידע וכלים לביטוי

 

מפגש 28

התנסות מעשית בגן מונטסורי – תאריך המפגש יקבע בהמשך – 17:30-20:30

התנסות מעשית בגן מונטסורי

לאורך היום תרגל פיזית עבודה עם העזרים המונטסורים החושיים בגן, תוך הדרכה צמודה של צוות האקדמיה.

מפגש 29

21.8.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

בגן מונטסורי יש מפגשים? 

התשובה היא – בהחלט כן, אבל המטרה שלהם היא שונה.

נלמד איך לקיים מפגשים בנושא שנתי – חגים ותרבויות (ונשלב בה את "תכנית לשלום" המופלאה) לאחר המפגש, נלמד איך לשלב את תכנית האומנות שלנו בגן, כהמשך ישיר של תכנית המפגשים – ליצירת תכנית משולבת אינטרציסיפלינרית (מילה ארוכה שמשמעותה היא שהכל קשור להכל)

מפגש 30

28.8.22 – יום א’ – 20:30-22:30 

במפגש האחרון נסכם את הנושאים שלמדנו.

נעניק זמן פתוח לשאלות ותשובות, נשתף בחוויות מתוך הקורס ויישום הלימוד בשטח הגן.

 

 

סיימת את הקורס? 
תהיי זכאית לתעודת מדריכה מוסמכת לגיל לידה עד 3

וזאת בכפוף לדרישות האקדמיות של הקורס:

  1. תיעוד עצמי של המשימות שיינתנו במפגשים בגן ויצירת אלבום דיגיטלי המתעד את התרגילים והשיטות שתלמדו. (זה הולך להיות כלי עזר נפלא בהמשך הדרך)
  2. קיום תצפית בגן מונטסורי (בכפוף ליכולת הגן לקבל אותנו לתצפית)


והכי חשוב לזכור:
"מונטסורי זה לא יעד, זו דרך!"  מיכל גבאי 

המכללה לחינוך מונטסורי

הכירו אותנו – צוות המרצות  

מיכל גבאי – מייסדת המכללה לחינוך מונטסורי

מיכל גבאי
 השכלה ורקע מקצועי

♥ מנהלת ובעלת גן הילדים המונטסורי "שבילי ילדות" בהרצליה, לגילאי 2-6
♥ מלווה פדגוגית גנים ובתי ספר מונטסוריים 
♥ בעלת תואר ראשון במדעי החיים – מאוניברסיטת ת"א
♥ ממובילות ביה"ס "דרך הילד", הפועל בשיטת מונטסורי בכפר הירוק
♥ מכשירה מורים ומדריכי הגיל הרך לשילוב שיטת מונטסורי בסביבה חינוכית
♥ מרצה ומלמדת הורים לשילוב מונטסורי בסביבת הבית
♥ מדריך מונטסורי מוסמך  לגילאי לידה עד שש, מטעם "קו האופק" של ענבר אופק           (ההסמכה הישראלית היחידה לפני 10 שנים)
קורס יסוד לגילאי 3-6 של AMI (ההכשרה הנחשבת בעולם, המקורית שייסדה מריה מונטסורי בעצמה)
♥ מקימה של ארבעת גני העירייה המונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשל"צ.
♥ חברת צוות בועד המנהל של ביה"ס דרך הילד המונטסורי בכפר הירוק (גילאי 6-12)

בנימה אישית, התשוקה והחזון שלי…

להעביר את הידע לחינוך מונטסורי לכל בית בישראל כי זו הדרך לאפשר משפחות שמחות, יוצרות ומשגשגות.

בזכותם זה התחיל…אני אמא של… 

יהונתן (17), זוהר (14) ונוגה (8)

קרן לוי

קרן לוי
מי אני?

מרצה מובילה לצוותים חינוכיים בגנים ובבתי ספר. אשת חינוך ומובילת דעה, בעלת תפיסות קוסמופוליטיות ונהנית מאוד מחברת ילדים.

התשוקה שלי?

להוסיף טוב לעולם ולאנושות.

אני אמא של…

גורי (8), גב-גבר

הרקע שלי

♥ בעלת ניסיון של 5 שנים כמחנכת בכיתה רב גילית מונטסורית-
בית ספר 'אדם וסביבה'

♥ לימודי מונטסורי 3-6 ims

♥ מקימה, מובילה ובעלת גן מונטסורי "הבית של קרן" לגילאי 2-6 בהרצליה פיתוח

♥ מרצה במכללת לוינסקי במסלול הכשרת גננות

♥ תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה- אוניברסיטת תל אביב, בהצטיינות

♥ תואר שני במנהל חינוך- אוניברסיטת תל אביב, בהצטיינות

 

שלומית אריכא טולידנו

שלומית אריכא טולידנו
 
מי אני?

מרצה בכירה לצוותים חינוכיים במסגרות לגיל הרך. אשת חינוך, אקדמאית בחינוך. 

התשוקה שלי?

את דרכי בחינוך התחלתי באופן טבעי מגיל לידה כבת למשפחה של אנשי חינוך בנשמה. אני חייה את ההורות המונטוסריאנית שלי עם ילדיי ובגנים שלי. אני מאמינה כי המסע שלנו כהורים וכאנשי חינוך צריך לראות את הילד כמכלול, כשהוא במרכז, מתוך הבנה שהשנים הראשונות הן הייסוד והבסיס לשנים הבאות ולכל ילד תהליך גדילה שונה.

אני אמא של…

אמא של שליו (8) נעמה (6) אורי (2)

הרקע שלי 

♥ מנחת הורים וצוותים חינוכיים

♥ יזמית בחינוך

♥ יו”ר הועד המנהל של העמותה לחינוך בשפלה המקדמת את החינוך הפרוגרסיבי הבלתי פורמלי

♥ ממייסדי וממקימי ביה”ס ברוח דמוקרטית בנס ציונה

♥ בעלת רשת גני מונטסורי “אמא אדמה”

בתיה גבריאל

בתיה גבריאלי
מי אני?

מובילת תהליכי הליווי הפדגוגי לפתיחת גנים בשיטת מונטסורי.

התשוקה שלי?

מאמינה שהשיטה המונטסורית מאפשרת לילד להישאר על הקרקע ולפרוס כנפיים בעת ובעונה אחת.

אני אמא של…

אמא של 4 ילדים וסבתא להמון נכדים.ות

הרקע שלי 

♥ מייסדת ומנהלת רשת של 5 גנים בשיטת מונטסורי במשך למעלה משני עשורים

♥ מדריכת מונטסורית מוסמכת לגיל לידה עד 3, 3-6 וגם 6-9

♥ הרצתה ב”קדמא” ובקורסים אצל ענבר אופק

♥ משנת 2014 מלווה פדגוגית לפתיחת גנים מונטסורים או להסבת גן קיים למונטסורי

♥ מרצה בפני צוותי חינוך והורים

"חוויה שפוקחת עיניים"– צפו מה גננות אומרות לאחר הקורס… 

המכללה לחינוך מונטסורי

המכללה לחינוך מונטסורי – במספרים

0
בוגרי קורסים מונטסוריים
0
קורסים מונטסוריים
0
גנים מונטסוריים

שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

המכללה לחינוך מונטסורי ברשת – תנו הצצה 🙂

הולכים על זה? קדימה >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

רוצים לדבר איתנו טלפונית?

דילוג לתוכן