דף הבית » תכנית ההכשרה המונטסורית למקצועות הפרא-חינוכיים אוקטובר
"מונטסורי זו השליחות הגדולה ביותר שאפשר לעשות בחיים, תוך כדי שאנחנו משחקים"
-מיכל גבאי-
הכנו תכנית מיוחדת בדיוק בשבילך, תכנית המותאמת למקצועות הפרא – חינוכיים, ולעבודה עם הורים וילדים בגילאי לידה עד 6.
אם את מדריכת הורים, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, מטפלת התנהגותית, מטפלת באמנות או עוסקת בהוראה מתקנת – ואת רוצה כלים להעמקת העבודה עם ההורים והמשפחה כולה – אנחנו מזמינים אותך להירשם לתכנית מונטסורית מרתקת ועשירה שתצאי איתה בתחושה ש"כך בדיוק רציתי לעבוד".
התכנית בנויה מ- 14 מפגשים פרקטיים ומהודקים המיועדים לאנשי מקצוע בתחום. בתכנית תגלי דרכים חדשות לגמרי להדריך את ההורים כיצד לקדם את ילדיהם, לאתגר אותם, לטפח את הביטחון העצמי שלהם ולהבין אותם הרבה יותר לעומק, ותראי איך זה משתלב בול עם המקצוע הנוכחי שלך.
מונטסורי היא שפה וגישה ולכן את תראי שקל ופשוט ליישם אותה בכל פרקטיקה, גם בעבודה ישירה עם הילדים איתם את עובדת.
תגלי אמצעים חדשים מפילי אסימונים, לעידוד קשב, ריכוז וחדווה, ותחווי שדרוג (משמעותי!) למיומנויות הקיימות שלך, בעזרת כלים מונטסורים שיעזרו לך למצות את מלוא פוטנציאל השליחות שלך.
במיוחד היום, במצב של חוסר ודאות, מה שבטוח – שיטת החינוך המונטסורי בנסיקה מעלה: אנחנו ערים למגמה גוברת ועולה של פתיחת גנים ובתי ספר ברוח המונטסורית.
הורים מחפשים ורוצים שיטות חינוך פרוגרסיביות המגדלות ילדים מועצמים, בעלי עמוד שדרה רגשי חזק, והביקוש רק הולך וגובר מיום ליום. הורים רבים מצביעים ברגליים ואף יוזמים פתיחת גנים ובתי ספר מונטסורים. לכתבה המלאה: איך עשינו מהפכה והכשרנו 4 גני עירייה כגנים מונטסורים >>
שיטת חינוך מוכחת מחקרית שנותנת מענה גם לפן ההתנהגותי וגם לפן הלימודי
14 מפגשים מרתקים שמתחילים ממש עכשיו
לייצר ייחודיות ובידול למול המתחרים – שווה לא? 🙂
מעוניינת בסילבוס המלא? המשיכי לקרוא- זה פה בהמשך:)
-תכנית הלימודים נכתבה על בסיס פדגוגיית AMI-
השאירי פרטים כאן להרשמה
לאורך 14 המפגשים בתכנית ניתנות משימות משבוע לשבוע. בכדי להיות זכאית לתעודה יהיה עליך להגיש 70% מהמשימות הניתנות.
(את תראי שזה הולך להיות כלי עזר נפלא בהמשך הדרך)
והכי חשוב לזכור:
"מונטסורי זה לא יעד, זו דרך!" מיכל גבאי
בקבוצת הוואטסאפ של הקורס, נשלח סרטונים ותמונות ונלווה אותך לאורך כל התכנית וגם לאחריה, בהתייעצויות ולבטים, וניצור יחד קהילת קולגות תומכת
הלימוד יתקיים בכיתה ווירטואלית באמצעות הזום– לחיצה פשוטה על לינק ואת מחוברת כמשתתפת פעילה. (מתאים גם לטכנופוביות הגדולות ביותר, אל דאגה, נדריך אתכן צעד צעד)
כל המפגשים מוקלטים, כדי שתוכלי לחזור עליהם כשתרצי. יום למחרת המפגש- וההקלטה שלו אצלך בלחיצת לינק אחת
20.10.21 – יום ד’ 20:30-22:30
המפגש הראשון מוקדש לאישה שבזכותה אנחנו כאן – דר' מריה מונטסורי.
נסקור את חייה ופועלה ותראו שיש קשר הדוק בין ההסטוריה שלה לשיטה שפיתחה.
שיטת החינוך המונטסורית היא למידה אחרת – שיטה בדוקה, מגובת מחקרים ומוכחת, המאפשרת לילדים לסגל עמוד שדרה רגשי חזק ותחושת מסוגלות עצמית.
במפגש הזה נשכח מכל מה שהכרנו על חינוך, נעשה לעצמנו ריסטרט ונתחיל לשאול שאלות.
כי מה ילדים יותר אוהבים מאשר לשחק? אז למה לא ללמוד על הדרך?
מפגש 2
27.10.21 – יום ד’ 20:30-22:30
במפגש זה נלמד 2 נושאים עיקריים:
בחלק הראשון, נלמד מהם מאפייני הילד ואיך הם באים לידי ביטוי בכל תקופת זמן מהילדות ועד לבגרות
מריה מונטסורי קראה לזה – "מישורי התפתחות"
מישורי ההתפתחות מספרים לנו על תקופות זמן מוגדרות, של שלבי התפתחות הילד.
לכל תקופת זמן כזו, מאפיינים שונים וד"ר מונטסורי אפילו הגדירה אותן כ"סדרה של לידות מחדש".
אם נכיר ונזהה את מישורי ההתפתחות, נדע בדיוק למה הילד זקוק בכל גיל ורק כך נוכל להתאים עבורו – סביבה מיטבית של תרגילים, משחקים, תחומי דעת ועוד.
בחלק השני, נתחיל לדבר גם על סידור סביבת הגן/הקליניקה.
למה נכון להוריד עומס וגירויים, מה זה "איחסון שקט" ואיך הסביבה משפיעה על הילד.
למעשה, ממש כאן – אתן מתחילות לעבוד וליישם בשטח.
הגן או הקליניקה שלכן, יקבלו מהפך! תראו מיד איך פתאום מזדמנת לילדים אפשרות הבחירה, מתעוררת הסקרנות ובאה לידי ביטוי העצמאות.
מפגש 3
3.11.21 – יום ד’ 20:30-22:30
"הסימן הגדול ביותר להצלחה של מורה הוא לומר: עכשיו הילדים עובדים כאילו לא הייתי קיים"
גם הפעם, המפגש מתחלק לכמה נושאים:
בחלק הראשון, נדבר על התכונות שאפשר לראות בכל ילד מראשית דרכו. הן כל כך ברורות שאפשר ממש להשתמש בהן לטובתו.
מריה מונטסורי קראה להן – "נטיות טבעיות" והן קיימות בכל אדם.
בחלק זה נלמד על:
הנטיות הטבעיות לסדר וארגון, התמצאות ועצמאות
נמשיך את הלמידה על סביבת הגן/הקליניקה
נראה איך הנטיות הללו מתחברות באופן ישיר לסידור הסביבה לפי צרכי הילד
בחלקו השני של המפגש, נלמד איך הסביבה יכולה "לדבר" עם הילד ולהסביר לו, מה עושים בכל מקום, מבלי שנתערב בכלל.
ניצור פינות מוגדרות כמו: פינת שתיה, פינת התלבשות, פינת קריאה, פינת אכילה ועוד.
בסופו של דבר, נתבונן בילד נעזר בנו פחות ופחות, לומד את סביבתו ומתחיל להתנהל באופן בטוח ועצמאי לחלוטין.
ובחלקו השלישי של המפגש – איך אפשר לעבור יום בגן בלי יצירת אומנות?
נדבר על החומרים והכלים האומנותיים
איך מגיבים ליצירה של ילד
מה חשוב לו לקבל מאיתנו
איך נעצים אותו, בכבוד, כנות ושיקוף
מפגש 4
10.11.21 – יום ד’ התנסות מעשית בגן 17:30-20:30
התנסות מעשית – הגיע הזמן לראות את הגן
לאורך היום נכיר את סביבת הגן המונטסורי – חלוקת פינות העבודה והעזרים:
מפגש 5
17.11.21 – יום ד’ 20:30-22:30
בחלק הראשון של המפגש, נמשיך ללמוד על הנטיות הטבעיות
(יש 14 ואתן תגלו שהן קיימות בכולנו)
וכבר למדנו שאת הנטיות הטבעיות עלינו להכיר, לאפשר להן לבוא לידי ביטוי ולנצל אותן, במובן הטוב של המילה 🙂
ומיד אחר כך, התכוננו להתרגש 🙂 החל מחלק זה של המפגש, נתחיל לצלול לתחום הליבה של קורס הסמכת הבסיס – כישורי חיים!
נלמד מהו “תרגיל מונטסורי”? איך בונים תרגיל תואם גיל במטרה לעודד למידה, התלהבות, התרגשות ושיתוף פעולה
נכיר סוגי תרגילים רבים ושונים מתחום הטיפול בסביבת הגן/הקליניקה
במפגש זה תגלו עד כמה שיטת החינוך המונטסורית מותאמת לכל ילד – הרי הסכמנו כבר שכל הילדים מעדיפים ללמוד תוך כדי משחק והנאה.
מפגש 6
24.11.21 – יום ד’ 20:30-22:30
איך מלמדים מישהו ללמוד לבד?
במפגש זה נדבר על 'אמנות ההדגמה'!
רגע לפני שמציגים לילד תרגיל, כדאי שנדע קודם אנחנו – איך בכלל מדגימים תרגיל?
נדבר על ה-כל!
וכבר עכשיו, נדגים תרגילי שליטה בתנועת היד, כבסיס לפיתוח מוטוריקה עדינה ונקנח בטיפוח החי והצומח בגן/בקליניקה
מפגש 7
8.12.21 – יום ד’ התנסות מעשית בגן 17:30-20:30
התנסות מעשית בגן – תרגילים והדגמות
לאורך היום נכיר את סביבת הגן המונטסורי – חלוקת פינות העבודה והעזרים
נעבוד פיזית עם עזרים מונטסורים בגן, תוך הדרכה צמודה של צוות המכללה.
נוכל להתרשם מהסידור הייחודי של הגן, מהאפשרות העצמאית של הילדים להתנהלות, נציג סימולציות, הפעלות ותרגילים בגן.
מפגש 8
15.12.21 – יום ד’ 20:30-22:30
“ללמד, לא לתקן”, מריה מונטסורי.
המפגש השמיני מוקדש לתפקידכם.ן כמחנכים.ות וכמטפלים.ות.
דמיינו כיתה, של כ35 ילדים, עובדים, לומדים, חוקרים, משוחחים…
עכשיו דמיינו אותה, בשקט… מצליחים?
המפגש הזה מוקדש כולו להרגלי החיים בגן/בקליניקה
או במילים אחרות – איך יוצרים הרגלים, הרמוניה וזרימה בכיתה
נגלה לכם.ן כאן, שזה לגמרי אפשרי. גם בכיתה של 35 ילדים. ויותר.
מפגש 9
22.12.21 – יום ד’ 20:30-22:30
כישורי ניקיון ואוכל, טיפוח הסביבה נשמע כמו משהו שילדים יכולים לעשות?
בהחלט כן! למעשה, ילדים נולדים כריזמטיים, יוזמים, עוזרים… כל מה שנותר לנו, הוא רק לאפשר להם לעשות את כל מה שהם רוצים באופן טבעי.
כן, נארגן להם סביבה בטוחה, כן, נארגן להם כלים מתאימים וכך בעצם נאפשר לילד לפרוץ עם כל מה שכבר קיים בתוכו ונתרום לתחושת ההצלחה שלו.
במפגש זה נתמקד בתרגילים מגוונים:
כיף, זה כאן!
מפגש 10
29.12.21 – יום ד’ 20:30-22:30
"יש לי, יש לי שתי ידיים…"
הגיע הזמן שנדע איך לשפר את השליטה בתנועת היד כך שיתאפשר לילד לבצע פעולות יומיומיות מורכבות יותר כמו: העברת נוזלים/מוצקים מכלי לכלי, מזיגה, מיון ועוד.
ולמה בכלל לדעת למיין? כי באמצעות תרגילי מיון, נוכל להבין איך פעולה זו מקשרת בין כישורי חיים לתחומי הדעת השונים, ולמעשה מהווה הכנה לתחומים דידקטיים כמו: חשבון, שפה, מדעים ועוד.
מנקודת מבטו של ילד, ביצוע פעולה השייכת לכאורה לעולם המבוגרים, זה אושר עילאי!
כי עבורו, אין שום דבר בעולם הדומה לתחושה הכל כך עוצמתית הזאת – הצלחה.
מפגש 11
5.1.22 – יום ד’ התנסות מעשית בגן 17:30-20:30
התנסות מעשית בגן תרגילים והדגמות
לאורך היום נכיר את סביבת הגן המונטסורי – חלוקת פינות העבודה והעזרים:
מפגש 12
12.1.22 – יום ד’ 20:30-22:30
במפגש הזה, לראשונה, הפוקוס עובר אלינו, המדריכים והמדריכות.
עד עכשיו, כל הפוקוס והמפגשים היו על הילד/ה.
יצרנו עבורם סביבה מדברת ומשתנה, תרגילים מתאימים שיהוו עבורם הבסיס לעצמאות ולהבנה אינטלקטואלית מעמיקה.
במפגש זה נלמד:
כי הילדים לומדים הכל מאיתנו. אנחנו הדוגמא והמופת שלהם.
אנחנו נלמד איך להיות בעצמנו, כל מה שאנחנו רוצים שהם יגדלו להיות.
מפגש 13
19.1.22 – יום ד’ 20:30-22:30
“כולם מדברים על שלום, אבל אף אחד לא מחנך לשלום. אנשים מחנכים לתחרותיות, וזוהי תחילתה של כל מלחמה. כשנחנך לשיתוף פעולה ולאחדות, ביום ההוא נחנך לשלום.” מריה מונטסורי
מריה מונטסורי היתה מועמדת 3 פעמים לפרס נובל לשלום, על תכנית לשלום שפיתחה ביחד עם גנדי.
חינוך לשלום – המפגש המסכם לקורס הבסיס של תכנית ההסמכה.
תכנית לשלום, מכוונת ומלמדת את הילד טכניקות של הרגעה עצמית, והשגת אהבה והערכה לעצמו.
כשישנו עמוד שדרה רגשי יציב וחזק, הרבה יותר קל לו לבנות כישורים חברתיים ולחוש שלום וביטחון קודם כל, בתוכו.
מפגש 14
26.1.22 – יום ד’ 20:30-22:30
עכשיו, כשאתן מכירות את בסיס הגישה, איך תתווכו מונטסורי לצוות המקצועי שלכן ולהורים?
אפשר בכלל להסביר מה זה 'מונטסורי' בשעה? בשעתיים?
במפגש זה נערך לשיחות עם הורי הגן או הורי הילד במפגש הפרטי בקליניקה
אנחנו נבין, שאפשר להסביר מה זה 'מונטסורי' בשעה, או ברבע שעה או אפילו בשיחת מעלית – ונלמד לעשות זאת.
כך שבפעם הבאה שישאלו אתכם.ן: "מה זה בעצם המונטסורי הזה?" – תדעו לענות
אפשר גם פשוט להרים טלפון –
טלפון לעדנה שגיא, רכזת הקורסים : 054-3937335
הכירו אותנו – צוות המרצות
מיכל גבאי – מייסדת המכללה לחינוך מונטסורי
♥ מנהלת ובעלת גן הילדים המונטסורי "שבילי ילדות" בהרצליה, לגילאי 2-6
♥ מלווה פדגוגית גנים ובתי ספר מונטסוריים
♥ בעלת תואר ראשון במדעי החיים – מאוניברסיטת ת"א
♥ ממובילות ביה"ס "דרך הילד", הפועל בשיטת מונטסורי בכפר הירוק
♥ מכשירה מורים ומדריכי הגיל הרך לשילוב שיטת מונטסורי בסביבה חינוכית
♥ מרצה ומלמדת הורים לשילוב מונטסורי בסביבת הבית
♥ מדריך מונטסורי מוסמך לגילאי לידה עד שש, מטעם "קו האופק" של ענבר אופק (ההסמכה הישראלית היחידה לפני 10 שנים)
♥ קורס יסוד לגילאי 3-6 של AMI (ההכשרה הנחשבת בעולם, המקורית שייסדה מריה מונטסורי בעצמה)
♥ מקימה של ארבעת גני העירייה המונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשל"צ.
♥ חברת צוות בועד המנהל של ביה"ס דרך הילד המונטסורי בכפר הירוק (גילאי 6-12)
יהונתן (17), זוהר (14) ונוגה (8)
קרן לוי
אשת חינוך ומובילת דעה, בעלת תפיסות קוסמופוליטיות ונהנית מאוד מחברת ילדים.
להוסיף טוב לעולם ולאנושות.
גורי (8), גב-גבר.
♥ תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה- אוניברסיטת תל אביב, בהצטיינות
♥ תואר שני במנהל חינוך- אוניברסיטת תל אביב, בהצטיינות
♥ 5 שנים כמחנכת בכיתה רב גילית מונטסורית- בית ספר 'אדם וסביבה'
♥ לימודי מונטסורי 3-6 ims
♥ מקימה, מובילה ובעלת גן מונטסורי "הבית של קרן" לגילאי 2-6 בהרצליה פיתוח
♥ מרצה במכללת לוינסקי במסלול הכשרת גננות
שלומית אריכא טולידנו
אשת חינוך, אקדמאית בחינוך.
את דרכי בחינוך התחלתי באופן טבעי מגיל לידה כבת למשפחה של אנשי חינוך בנשמה. אני חייה את ההורות המונטוסריאנית שלי עם ילדיי ובגנים שלי. אני מאמינה כי המסע שלנו כהורים וכאנשי חינוך צריך לראות את הילד כמכלול, כשהוא במרכז, מתוך הבנה שהשנים הראשונות הן הייסוד והבסיס לשנים הבאות ולכל ילד תהליך גדילה שונה.
אמא של שליו (8) נעמה (6) אורי (2)
♥ מנחת הורים וצוותים חינוכיים
♥ יזמית בחינוך
♥ יו”ר הועד המנהל של העמותה לחינוך בשפלה המקדמת את החינוך הפרוגרסיבי הבלתי פורמלי
♥ ממייסדי וממקימי ביה”ס ברוח דמוקרטית בנס ציונה
♥ בעלת גני מונטסורי “אמא אדמה”
הכירו את השיטה לחינוך מונטסורי – אתם עומדים להתרגש…
הי, אני מיכל גבאי – בעלים ומרצה ב"מכללה לחינוך מונטסורי"- החברה הגדולה בישראל להכשרת הורים וצוות מקצועי לחינוך בשיטה המונטסורית.
אני מזמינה אתכם להצטרף למאות ההורים ובעלי המקצוע, שכבר עברו את הקורסים להורות בגישה המונטסורית וגילו את העולם החדש של הורות אחרת, נעימה יותר, מעצימה יותר, והכי חשוב – כייפית ממש!
כי במונטסורי, כיף זה לא מותרות 😉
לפני למעלה ממאה שנה פיתחה מריה מונטסורי שיטת חינוך, המאפשרת לילד התפתחות וגדילה כיוצר, כיצרן וכאינדיבידואל עצמאי. מרחב הלמידה של הילד שם דגש על עזרי לימוד ייחודיים – מבוססי משחק.
ההורה והמחנך בשיטת החינוך המונטסורי מעניק כלים ללמידה עצמאית ולהעצמה של הילד.
הבשורה של 'שיטת מונטסורי' היא לגדל את הילדים לחשיבה יצירתית עם עמוד שדרה רגשי חזק וכישורים חברתיים.
שיטת החינוך המונטסורי היא חוד החנית של החינוך העולמי כבר למעלה ממאה שנים. זו שיטת החינוך היחידה הבנויה על מחקרי התפתחות של ילדים ומותאמת לאופן הטבעי שבו ילדים מתנהלים ולומדים על עצמם ועל העולם, וכשאנשי חינוך נחשפים אליה ומתמחים בה, הם מרגישים ש"כך תמיד רצינו לעבוד!"
הידעתם?
ביל גייטס – מייסד מייקרוסופט, סרגי ברין ולארי פייג' – מייסדי גוגל, מארק צוקרברג – מייסד פייסבוק הם רק חלק מהאנשים שהתחנכו בילדותם תחת שיטת החינוך המונטסורי
שיטת מונטסורי נושאת את שמה של המחנכת מריה מונטסורי, שגיבשה את שיטתה לאחר שערכה תצפיות על ילדים שלמדו בסביבת למידה חופשית. ללא הפיכות במערכות החינוך הקיימות, פיתחה מונטסורי שיטה חדשנית שנועדה לגלות את טבעו האמיתי של הילד, להתחבר אליו ולהבין את מניעי ההתנהגות שלו.
מונטסורי קבעה עקרונות חינוכיים המאפשרים לכל מחנך והורה להבין את צורת החשיבה של הילד, ולחנך אותו בצורה מיטבית, השומרת על התכונות החשובות שלו: יצירתיות, ביטחון עצמי, יוזמה ועצמאיות.
במה שונה שיטת החינוך המונטסורי מכל מה שהכרתם?
הילד בוחר ומוכוון בו זמנית
מי מבינכם המכיר את שיטות החינוך הפרוגרסיבי, וודאי יודע כי ראיית הילד במרכז כאינדיבידואל בוחר, הינה גישה מרכזית ממנה התפצלו גישות חינוך מתקדמות.
אז מה זה "מונטסורי"?
בשיטת החינוך המונסטרי ,הילד מוכוון ומודרך לבחור בעצמו מתוך סט אפשרויות, המקנות לו בטחון בתהליך הבחירה.
בניגוד לשיטות אחרות, הילד לא מוצף באפשרוית רחבות של בחירה, העלולות לייצר עומס רגשי, אלא מוכוון לייצר פעולות של בחירה מתוך מחשבה עצמאית ולאחר חקר אקטיבי של אלטרנטיבות.
אינטרקציה מעצימה לילד
כולנו נולדים עם רצון עז לבחור ,להחליט וליצור.
עם זאת, חינוך מסורתי – החינוך הקלאסי הפופולרי במוסדות בישראל, מתייחס לילד כאל אינדיבידואל שיש להדריכו וללמדו.
וזה לא טוב? לא, אבל זה לא מתאים לכל מבנה אישיות ולעיתים מנטרל במידת מה, את האפשרות ליצירה עצמאית.
אנחנו מגדלים ילדים אינדיבידואלים עם חוט שדרה רגשי חזק:
שיטת החינוך המונטסורי עובדת על קו התפר שבין הדרכה ובחירה חופשית. אנחנו נלמד כיצד להפוך את עצמינו להורים מדריכים, המאפשרים קבלת החלטות עצמאית של הילד.
הילד בוחר לשתף פעולה
הידעתם? דווקא כאשר ניצבים בפנינו גבולות ברורים, היצירתיות גואה.
יצירתיות ותושיה הם תולדה של הניסיון למצוא פתרון למצב מתוך סט אפשרויות נתון.
החשיבה המונטסורית מעודדת את הילדים לחשיבה עצמאית במגוון רחב של סיטואציות ובכך מחזקת את בטחונם והופכת אותם למאושרים, עצמאים וכתוצאה מכך – משתפי פעולה וחזקים רגשית.
שיטה פרקטית לפתרון בעיות
שיטת החינוך המונטסורי לא מסתפקת ברקע תאורטי. למעשה, זו השיטה הפרקטית ביותר לחינוך.
תחת השיטה, נלמד לפתור מצבים יומיומים כמו התקפי טנטרום, חוסר שיתוף פעולה, תסכול, חששות, חרדה ופחד משינוי.
רגשות שלילים אלה, מתפתחים אצל הילד בדרך כלל, כתוצאה מתיווך שגוי של ההורים במגוון סיטואציות.
נלמד לתקשר בשפת החינוך המונטסורי, נפתור בעיות אד – הוק ועל הדרך תגלו כמו הורים רבים, שהשינוי שנוצר הוא גם שינוי פנימי עמוק שלכם ההורים כבוגרים.
להיות ההורה שלא היה לנו כילדים…
להיות הורים בעידן הטכנולוגי זו משימה לא קלה. לא לימדו אותנו להיות הורים ולא לימדו אותנו להיות ערוכים לכל כך הרבה שינויים.
אותנו לא תמיד לימדו כיצד לבחור במודע, כיצד לתקשר רגשות או אפילו כיצד לזהות אותן.
נשמע מוכר?
דווקא הדבר הבסיסי ביותר כמו "מה אני מרגיש" או "מה אני רוצה" אינו תמיד מובן מאיליו לילדינו (ותתפלאו – גם לנו ההורים), בפרט בעידן שפע המידע והבחירה של היום.
בקורס נלמד את הכשלים הבסיסים שכולנו חווינו בתור ילדים ונעשה כל אחד לעצמו – מהפכה פנימית בגישה, במחשבה ובהתנהלות היומיומית, בתקשורת שלנו מול הילדים (וגם עם עצמינו).
לא מאמצים ערכים שזרים לכם
הידעתם? שיטת החינוך המונטסורי היא השיטה היחידה מבין כלל שיטות החינוך הפרוגרסיבי אשר מגובה במחקרים מדעיים.
בניגוד לגישות אחרות, שיטת החינוך המונטסורי אינה "קיצונית", אינה מחייבת מחוייבות לעולם תוכן מסויים, לא מחייבת ולא אוסרת שימוש בצעצועים, משחקים ועזרים. נהפוך הוא – אתם תלמדו שכאשר הגישה נכונה, כל אמצעי משחק בבית כשר, ובלבד שיודעים להשתמש בו בצורה מעצימה.
המכללה לחינוך מונטסורי – במספרים