גנים מונטסורים חינם: ג'ף בזוס בעוד צעד של מהפכת החינוך
כתבות הבלוג | המכללה לחינוך מונטסורי

גנים מונטסורים חינם: ג'ף בזוס בעוד צעד של מהפכת החינוך

ג'ף בזוס, המייסד והבעלים של חברת אמזון, הודיע בשנת 2018 כי הוא מעוניין להיכנס לתחום החינוך, והשיק ביחד עם אשתו דאז קרן בשווי של 2 מיליארד דולר שמטרתה להעניק מימון למלכ"רים קיימים הפועלים לסייע למשפחות חסרות בית ולרשתות בתי ספר הפועלות בשכונות עניות.
בחודש ספטמבר 2020הוא השיק יוזמה חדשה – גנים המיועדים לפעול בשיטת החינוך המונטסורי אשר יהיו פתוחים ללא תשלום עבור קהילות נחלשות. בזוס, שלמד בגן מונטסורי כשהיה בן שנתיים, אמר: "אני חושב שזו הייתה חוויה מפתחת מאד עבורי להשתתף בשיעורים האלה, בסביבה הזו, ולהיות מוקף בגירויים בגיל כל כך צעיר". החזון של בזוס קורם עור וגידים, והגן המונטסורי הראשון שלו נפתח ממש בימים אלה בארצות הברית.

מי אתה ג'ף בזוס?

ג'ף בזוס, המייסד והבעלים של חברת אמזון, הוא האיש העשיר בעולם. הוא נולד בניו מקסיקו שבארצות הברית, ואמו ילדה אותו כשהייתה רק בת 16. כילד, הפגין בזוס כישורים מכניים מרשימים, סקרנות וחיפוש אחר אתגרים, שכשהיה פעוט ניסה לפרק את העריסה שלו עם מברג. 

הוא החל ללמוד באוניברסיטת פרינטסון בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, וסיים בהצטיינות תואר ראשון בהנדסת חשמל ובמדעי המחשב, מה שהביא לו את הבסיס להקים את חברת הענק שציידה אותו בהון של למעלה מ-200 מיליארד דולר, וכאמור הפכה אותו לאיש העשיר בעולם. אלא שהצלחתו הענקית של גף בזוס לא התחילה עם סיום התואר בהנדסה ומדע, אלא הרבה הרבה לפני – עוד כשהיה פעוט וילד. בזוס גדל והתחנך על ברכיה של שיטת החינוך המונטסורי, וכמוהו – מפורסמים רבים בעולם שפרצו את הדרך לבאים אחריהם.

החינוך המונטסורי – על קצה המזלג

שיטת החינוך המונטסורי פותחה לפני כ-100 שנים על ידי הרופאה מריה מונטסורי והיא מבוססת מחקרים רבים. על פי השיטת החינוך המונטסורי, אין עלינו להכין את הילדים ולחנכם לחיים בחברה מסוימת, אלא לטפח אותם כך שהם בעצמם יעצבו את החברה בה הם חיים. השיטה דוגלת בלמידה של הילד תוך עשיית הדברים בעצמו, מתוך מטרה לתת דרור לצרכים הפנימיים שלו. לבסוף, מטרתה של השיטה היא לתת לילד בסיס איתן לגדול להיות מבוגר עצמאי, אחראי, מאושר, בעל עמוד שדרה מנטלי ורגשי חזק, המגשים את עצמו ואוהב את הבריות. מתי הזמן המתאים? כבר מגיל לידה ועד לגיל 6.

ומה הקשר למהפכת החינוך המונטסורי בישראל?

בדיוק כמו ג'ף בזוס, שחווה על בשרו את יתרונותיו של החינוך המונטסורי והחליט להקים רשת גנים מונטסוריים, גם אנחנו כאן בישראל רוצים, ויכולים! ביחד אתכם הצלחנו להוביל לכך שארבעה גני עירייה בראשל"צ הפכו לגנים מונטסוריים. הכל התחיל בקבוצת הורים מגובשת וחדורת מטרה להקים גן מונטסורי באזור המגורים שלהם, ואלה העלו פוסט בפייסבוק וקראו לאנשים להיחשף לשיטת החינוך המונטסורי ולשתף האם יהיו מוכנים לפתוח גן שכזה. 

ההיענות הייתה מרשימה, ובשלב הזה אנחנו נכנסנו לתמונה. סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעיריית ראשל"צ אמרה "כן", ומיד התחלנו בעבודה. ההיענות הייתה מעל המצופה והתוצאות הפתיעו גם אותנו. עד כמה? עד כדי כך שלא היה ברור מה צפוי להיות הביקוש ואיפה בכלל יוקם גן מונטסורי, אך הורים רשמו את ילדיהם מבלי שהם יודעים האם הגן יהיה קרוב לאזור מגוריהם. בגלל הביקוש הרב – הפכנו באותה השנה ארבעה גני עיריה לגנים מונטסוריים, על ידי רכישת ציוד מקצועי, הכשרת הצוות ואפילו בנייה של 2 גנים ממש מחדש על מנת שיתאימו לשיטה. 

 

המכללה לחינוך מונטסורי מציעה קורסים להורים ולאנשי מקצוע. מעוניינים לקבל פרטים ? הירשמו ונחזור אליכם 

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון 🙂

עדנה שגיא, רכזת הקורסים 054-3937335

מיכל גבאי

מיכל גבאי

מקימת ה’מכללה לחינוך מונטסורי’ ומנהלת ובעלת גן הילדים המונטסורי “שבילי ילדות” בהרצליה, לגילאי 2-6.
מלווה פדגוגית גנים ובתי ספר מונטסוריים. בעלת תואר ראשון במדעי החיים – מאוניברסיטת ת”א. ממובילות ביה”ס “דרך הילד”, הפועל בשיטת מונטסורי בכפר הירוק. מרצה ומלמדת הורים לשילוב מונטסורי בסביבת הבית.
אימא ליהונתן, זוהר ונוגה.

המכללה לחינוך מונטסורי – במספרים

המכללה לחינוך מונטסורי
0
בוגרי קורסים מונטסוריים
0
קורסים מונטסורים
0
גנים מונטסוריים

שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הולכים על זה? קדימה >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

רוצים לדבר איתנו טלפונית?

דילוג לתוכן